11 Şubat 2014 Salı

How to ..

Geçen gün dolaşırken bir cümleye rastladım. Garip bir cümle oldu bu yani şu az önce kurduğum cümle.20 sene önce kurulsa muhtemelen "deli mi ne" denirdi. Ama siz anladınız dolaştığım yer internet........... Diyordu ki : Konuşmayı bilmek ve konuşabilmek ikisi çok farklı .İnsanların çoğu 2.sini beceremiyor.

Gün geçtikçe daha az konuşan yaratıklara mı dönüştük. Teknoloji bizi esir mi aldı. Bazen bakıyorum da eşim TV un esiri, ben bilgisayarımın izin versem çocuklarda hafta içi ellerinden düşürmez şu  I- zımbırtılarını.  Neyse ki şimdilik dizginler bende de  ve hafta içi yasağı, haftasonu ise süresi var. Çocukları yatırdıktan sonra bu aletleri kapatıp sadece hoş müzik açıp sohbet etmek bayaaaaa bir lüks oldu. Bizim için oldu diyelim yada . O pozisyona gelmemiz için özel gün yada çok sevdiğimiz dostlarımıza ihtiyacımız var. Ne zaman böyle olduk çocuklardan sonra mı yoksa şu kafa dağıtma ........... ben Tv a boş bakıyorum mazereti uydurulduğundan  beri mi?


Kimileri diyecek ki " - vah vah ne yazık"  kimileriyse diyecek ki "- o kurduğun tatlı bir hayal bu devir de kaldı mıııı " Gelelim benim bu konuyla ilgili hislerime . İlk önce belirtmeliyim ki her hangi yorum benim için yapılırsa yapılsın bana göre ikisi de çok üzücü. Hem vah vah durumu fene hem de günümüz insanının düştüğü hal fena.
Teknoloji bizi ele geçirdi ve iletişim bozuldu desek en doğrusu sanırım. Ne de olsa artık yemeğe çıkan aileler çocuklarının eline I- zımbırtıyı verip rahat ediyor yada DVD player servisi yapan restaurantları tavsiye ediyor. Seneler önce bir tanıdığım öyle bir yeri tavsiye edip "- bir çizgi film seçti biz de ohhh şarabımızla keyif yaptık " dediğinde  şok olmuştum ve tabii ki benden beklenileceği üzere çenemi tutamayıp hafif aşağılayarak - çocukla ilgilenmeyecekseydiniz neden baş başa yemeğe çıkmadınız ki deyivermiştim. Bana gıcık olmuştur eminim.
Çocuklu durum böyle iken bir de çiftlerin hali..... Çok şükür biz okadar değiliz ama şuna çok rastlar oldum : Başbaşa hoş bir mekan da keyifli yemek yeniyor müzik güzel, yemek güzel, içki güzel ama bir gariplik var. Bakıyorsun ellerinde o çok akıllı aletleri yediklerinin resmini çekip paylaşıyorlar. Pardon öncesi var girer girmez yer bildirimi yapıyorlar. Sonra yediklerini içtiklerini belgeliyorlar. Eğer o gün kendilerinden eminlerse yani hoş gözüktüklerine inanıyorlarsa bir de selfieeee denen şeyi patlatıyorlar. Paylaşımlar bitti mi bu sefer hazır alet ellerinde diye başkalarının durumlarını birbirlerine gösterip yorum yapıyorlar.

Sohbet nereye kaçtı....Olacağı kadar yapıldı sonra da etrafına bakan konuşmadan yemek yemeye devam eden insanlar oldu.......... Budur işte. İletişim koptu zaten kelime haznemiz azaldı bu gidişle 20 sene sonra 20 kelime yeter de artar bile insanoğluna. Sadece derler ki............... like ettim.............tweeeettttle...........ok...........sdhfıuvhklguşerıogjea...........................

Yukarıda mor resimde de beyan edildiği üzere : - Please believe that you are worth it. Yani kaybetmeyelim. İletişim güzeldir paylaşım güzeldir. rahatlatır, geliştirir. Sizi de ilişkiyi de. Konuşmayı bilmek yetmiyor o işi yapmaya 1 yaşında başlıyoruz. İş onu geliştirmekte yani konuşmayı becerebilmekte. Onu beceremeyen koca bebekler olup sadece zaruri ihtiyaçlarını gören bitkilere dönüşmemek üzere....................
Anlayana.................


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder